Statistik

Statistik

Der kan trækkes statistik på produkter, omsætning, kunder og meget andet. Meget hurtigt kan man få viden om perioder og om hvordan omsætningen har været på de enkelte produkter.

Der kan hentes statistik pr. sælger, kunde, medie og produkter.

Det er muligt at få tilsendt statistikker via mail.

Det giver en mulighed for at pushe faste statistikker ud til de enkelte sælgere, eller hvis en CEO ønsker samlet overblik dagligt, hver uge eller måned. Fordelen ved at bruge mail funktionen, er at man altid kan sammenligne med en tidligere statistik.

Problemet er nogen gange at mulighederne for at lave forskellige valg enten gør det for komplekst for den enkelte eller at indholdet af en statistik er baseret på forskellige valg – dette er er løst i CapMedia ved at man laver en ”setting” som altid laver statistikken på det samme grundlag.

 

I CapMedia CRM er det muligt ved et enkelt klik at se en kundes omsætning på alle medier og produkter, og sammenligne med tidligere perioder, dette betyder at en sælger altid kan se en kundes omsætning på få sekunder. En meget værdifuld information når man sidder med kunden i telefonen.

Der er integration til BI systemer, og det er en muligt at hente data til f.eks. Microsoft Excel eller Microsoft BI, og derigennem analysere yderligere på salg, omsætning og mange andre parametre.

Da vi kan konvertere data fra tidligere systemer, vil statistikker være brugbare fra første dag, hvilket naturligvis er en vigtig parameter for en sælger, de skal ikke bruge unødig tid på at hente data i et udfaset system, men kun koncentrere sig om salg.